هنگ درام یا هندپن سازی است که شاید قدمت زیادی نداشته اما احتمالاً نامش به گوش شما رسیده است و علاقه مندانی نیز هستند که با شنیدن صدای این ساز جادویی، عاشق آن شده و برای تهیه آن اقدام نموده اند و روز به ورز به تعداد آنها اضافه میشود. چرا که این ساز جزو خانواده ایدیفون‌ها است و نوعی ساز خود صدا محسوب میشود یعنی هنگام نواختن صدایی ماورایی و آرامش بخش تولید میکند. و اینکه از انواع سازهای کوبه ای به شمار میرود مثل نمونه معروف ایرانی خودمان طبل. ابداع کنندگان این ساز فلیکس روهنر و سابینا شارر هستند که اختراع خود را به نام شرکت PANArt Hangbau AG در برن سوئیس ثبت کرده اند.

نکته اینجاست که وقتی شما قرار است هنگ درام را تهیه کنید باید به مواردی مثل جنس و کیفیت هنگ درام، تعداد نت‌ها، بررسی تیون بودن هنگ درام، قیمت و مهمتر از همه برند آن توجه کنید تا بتوانید خریدی مطمئن و رضایت بخش داشته باشید. و موضوعی که قرار است در اینجا به بحث درباره ی آن بپردازیم انتخاب برندی معتبر است که آلیک موزیک با گردآوری مطالبی هر چند کوتاه اما مفید توانسته سه برند که در ایران پرفروش نیز هستند را به شما عزیزان در این راهنما معرفی کند تا بتوانید با انتخاب بیشتر اقدام به تهیه هنگ درام مورد نظر خود کنید.

 

معرفی سه هنگ درام پرفروش در ایران

 

هنگ درام کیتا

شرکت کیتا پنتام جزو سازندگان اولیه هنگ درام در ایران محسوب میشود که توانسته جزو تولید کننده با کیفیت هنگ درام شناخته شود چرا که می‌تواند هنگ درام‌های خود را با تمام اسکیل‌ها و با نت‌های مختلف از هشت نت تا بیست و یک نت را به بازار ارائه دهد. از محصولات این شرکت که جزو پرفروش‌ها میباشد میتوان به هنگ درام کیتا نه نت اشاره نمود.

 

 

هنگ درام آرشا

شرکت آرشا در سال 1395 با هنگ درام آشنا شد و در سال 1398 توانست اولین هنگ درام خود را به بازار ارائه کند. هنگ درام‌های شرکت آرشا دست ساز بوده و از کیفیت خوبی برخوردارند. از نمونه‌های پرطرفدار و محبوب آن میتوان مدل هنگ درام طلایی 9 نت آن که زیبایی خاصی دارد، هنگ درام هفت رنگ 9 نت آن که ترکیب رنگ آن باعث شگفتی است و هنگ درام 9 نت آرشا که صدا و جنس با کیفیتی دارد را نام برد.

 

هنگ درام تانترا

هنگ درام‌های تانترا ساخت کشور ویتنام می‌باشند و از کیفیت ساخت بالا و صدایی یونیک و خاص برخوردارند. مدل‌های محبوب و پرفروش آن شامل هنگ درام 9 نت پانترا 59 سانت و هنگ درام مدل تانترا 53 سانت میباشد.